Very Verona – 1

Verona ligger en times tid i bil fra Bardolino, og vi holder meget af at køre dertil en dag, når vi er her. Det gjorde vi også denne gang.

Vi parkerede som altid på parkeringspladsen nærmest Arena’en. Det er altid let at finde en p-plads i Verona – også om onsdagen, når der er marked – stol ikke på guidebøger, der fortæller dig, at det er umuligt at parkere i Verona 😊

Til gengæld er det godt at vide, at gaderne ligger tæt, og derfor kan gps’en være svær at anvende, når den opfatter ens position som værende på en parallel vej. Men så længe man holder hovedet koldt går det fint. Verona er ikke så presset trafikalt om sommeren, der er sjældent køer, så der er plads til at køre en ekstra tur rundt om blokken, når det er påkrævet.

Men af med bilen ved P Arena, så er der et par minutters gåtur til Arena’en på Piazza Bra, som er centrum af Verona.

Allerede ved p-huset så jeg en reklame på en skærm for Petit Bateau – vi ventede ved skærmen til reklamen kom igen. Der er åbnet en NY Petit Bateau butik i Verona! Yes, siger jeg bare! Det var en stor skuffelse at finde ud af sidste år, at Petit Bateau butikken på Piazza delle Erbe var lukket.

Men nu skulle vi ‘lige’ finde Viccolo Balena nr 7. Hos COS er der heldigvis gratis wifi, så vi skærmdumpede et ‘skattekort’ – butikken lå kun 5 minutter derfra.

Det var et hit; det var en helt fantastisk butik med tøj til børn, samt kvinder og nu også til mænd. Jeg kunne have købt meget mere, men vi gik derfra med to poser med nattøj, en t-shirt, en solhat og flere duopacks med de klassiske stribede undertrøjer. Altsammen til vores store dreng. Meget af det var på udsalg og nedsat med 30-50%.

Vi kiggede også ind i Sephora og Douglas, men det var først i Kiko, jeg gik shopamok. Der var udsalg; neglelakker til 50 cent og 1€. Jeg skulle have min eye lid primer; den fandt jeg. Jeg fik smurt en CC cream i ansigtet af meget sød og ivrigt italiensk talende ekspeditrice, og jeg gik fra glinsende svedblank pande til perfekt finish på nul komma nul. Haps, min nye ven ❤️

Vi nåede Disney butikken – den var lidt svær, for når man er næsten 8 er man stort set vokset fra Disney-universet, men en god butik er svær at sige nej til … det blev til en skøn fjernstyret Lynet McQueen.

Til sidst endte vi på Piazza delle Erbe, hvor vi spiste frokost. Mere om det senere!

Skriv et svar

