Definér forår?!

I morges tog vi afsted iført forårsjakker og nul uld på kroppen. Gigantisk fejl. Da jeg satte knægten af i skolen og krammede ham, så strejfede hans iskolde fingerspidser min kind. Det var dråben. Jeg kiggede på temperaturen i bilen; 4C. – F i r e grader …!

Jeg vendte bilen og kørte hjem for at hente hans vinterjakke og hue – jeg sneg et par vanter ned i lommerne. Tilbage til skolen og diskret ombytte forårsjakken med vinterjakken i garderoben. Videre på job, temmelig forsinket, men med god samvittighed. Ungerne skal på tur i skoven i dag.

Da jeg alligevel var hjemme og bladre i vintertøjet skiftede jeg også til min vinterfrakke og snuppede et par handsker med. Det føltes rart og var helt sikkert den rigtige beklædning. Til gengæld fortrød jeg min flanking. Mine ben var iskolde hele dagen.

Hvor kan man klage?

Brrrr….

Skriv et svar

