Fredag med feber på

Torsdag aften var vi med som tyndt øl til en hyggelig legeaftale med drengens bedste ven fra børnehaven. Han er flyttet, men de har aldrig glemt hinanden. Vi voksne spiste og snakkede hyggeligt, og vi kørte glade hjem. Drengen luresov i bilen, og fik på den måde fik han luret sin far til at bære ham op i seng. Han smilede med lukkede øjne og lod sig transportere.

Om morgenen var han træt, som vi havde forventet. Men han var overraskende medgørlig – han fik hurtigt tøj på, men han var ikke sulten og spiste kun et par bidder. Han ville op på mit skød, og han krøb helt sammen og sad helt stille. Jeg mærkede hans pande; den var feberhed. 

Jeg meldte frivilligt til at tage en bs-dag – eller måske i virkeligheden en hjemmearbejdsdag. Eller halvt af hver. Det ved jeg aldrig helt om morgenen. Denne dag var alt for meget mor-aktivering helt klart uønsket. Han lå i sofaen op ad mig og døsede med et øje på Pokemon på Netflix. Jeg fik lov at nusse ham, men ikke for meget. 

Jeg fik arbejdet temmelig meget fra sofaen med ham ved siden af. Faktisk er jeg ret overrasket over hvor meget, jeg fik lavet. Jeg ramte et godt flow, hvor jeg fik Noget fra hånden. De opgaver, jeg skulle nå, passede perfekt til sofaarbejde. Trække rapporter, lave pivot’er og analysere tal. Jeg havde et par spørgsmål til et par kolleger, som jeg vendte på telefonen. Jeg kunne konkludere på talkene. Jeg besvarede en del mails, og pludselig var det meste af dagen gået.

Drengen hang med hovedet hele formiddagen og var ikke engang frisk nok til ipad, sagde han og sukkede. Han bad mig fjerne min hånd fra ham, fordi den gjorde ham varm. Han havde stadig hede kinder.

Han ville ikke rigtig spise noget til frokost, men han drak godt med vand. Efter frokost bad han om sin ipad og hyggede med at se Youtube via Apple TV på fjernsynet. Han var spag, og han holdt sig dybt nede under sit tæppe. Midt på dagen begyndte han at nyse og snotte. Han klagede sig ikke rigtigt (det havde jeg gjort, hvis det var mig 🤧).

Vi så Disney sammen under tæppet, men han ville ikke have noget slik, og bagefter ville han i seng. Det er ikke normalt, at han kommer i seng uden en diskussion af sengetider. Jeg tog hans temperatur, og han faldt næsten i søvn, mens vi ventede. 38,7C. Det er den højeste temperatur, jeg nogensinde har målt på ham 😧

Jeg gav ham en børne pinex og læste højt for ham. Han faldt i søvn med det samme. 

Skriv et svar

