Farvel Januar!

Lyset vender tilbage, de lyse timer bliver flere og flere .. morgenerne er ikke længere kulsorte. I dag så jeg de første forkølede gule erantis under en hæk. Kan det være … måske er det … jeg tør næsten ikke sige det; kan det være et forårstegn?

På sådan en skøn solbeskinnet lørdag får man lyst til at lægge sig udenfor på altanen – under et bjerg af dyner og med en varmende hvid cappuccino, naturligvis!

Vi gik en tur i Dyrehaven i stedet for. Der var ekstra højt til den blegt blå himmel med spredte hvide skyer. Luften var frisk og kold, og der var is på søen ved Rådvad. Vi kastede sten ud på isen, som sagde den der helt sære sprøde sprooing-lyd som kun is kan sige.

Farvel januar, du mørkeste mørke måned med uendeligt mange dage. Omsider er du gået, og jeg kommer ikke til at savne dig.

Det er sjovt med januar … de fleste starter måneden med diverse nytårsforsæt, og jeg har lige indset, hvor dumt det er. Januar er en lang hulemåned. For mig er det bare et spørgsmål om at komme nogenlunde elegant igennem januar. Det er ikke et spørgsmål om at vende op og ned på alting og starte på ny livsstil og alt muligt anderledes. For mig er januar er en lang kamp mod træthed, mørke og overdreven lyst til bare at sove, drikke og spise.

Jeg læste et sted på en af de kloge blogs, jeg følger, at hvis man vil forandre noget i sit liv, så skal man bare gi’ det 20 minutter om dagen. Det er noget af det klogeste, jeg længe har læst. 20 minutter! Det er lige til at overskue, måske endda i februar!

3 thoughts on “Farvel Januar!

  1. Januar er bare kold og mørk, og det er en af årsagerne til, at jeg virkelig sætter pris på at være mor til et januarbarn. Siden en mørk og kold torsdag aften for 8 år siden er januar for mig en af årets bedste måneder ❤

    Februar er dejligt kort og så er det pludselig forår… i al fald ifølge kalenderen 🙂

  2. Årrhh, stort tillykke 🙂
    Det slår helt klart min søns sommerferiefødselsdag, hvor vi altid er bortrejst eller også er alle kammeraterne bortrejste …
    Gitte K

    • Hæ-hæ, faktisk har det også sin fordele at være forældre til et sommerbarn. Børnefødselsdag midt om vinteren kan være en udfordring, idet vejret ofte ikke er til udendørs aktiviteter. Vi satser dog benhårdt på opholdsvejr på lørdag, hvor vi skal holde fødselsdagsfastelavnsfest for 12 glade drenge 🙂

      Lillebror er juni-barn, og hans 5 års fødselsdag for børnehaven blev afviklet i strålende solskin.

Skriv et svar

