The Last Christmas

Da min mand fik en sen opringning og sagde noget i stil med ‘jeg vidste det, han er død?’, så vidste jeg, at George Michael var død. Jeg famlede efter min telefon og satsede på hurtigt at kunne påvise, at det var en hoax, men .. nej, desværre 😢

Det er alt for tidligt, jeg synes, at det er så tragisk. Jeg er sikker på, at han havde meget mere at give af. Han virkede som et godt menneske, men måske for sårbar til denne verden. “Den Gud elsker, dør ung” skrev Astrid Lindgren om Jonatan Løvehjertes alt for tidlige død. Det er det samme med George Michael.

Hvis man skulle lave et soundtrack til mit liv, så er hans fantastiske musik med hele vejen. Lige fra halfesterne, hvor vi dansede kinddans til “Careless Whisper”, og når vi snød os ind på Diskotek Svalen i Nærum, hvor dansede vi til “Wake me Up before You Go-Go”. Jeg vidste bare, at jeg ikke var alene, når jeg med (endnu et) knust teenagehjerte lyttede til”Where did your heart go”. Og julen … altså, hvem drømmer ikke om lige netop dén juleaften i dén hytte i Schweiz?

Hele vejen gennem mit teenageliv, min ungdom og som voksen; fantastiske koncertoplevelser, specielt i Göteborg, Århus og i Parken. Gåsehud, når han sang “So here I am” og dukkede frem på scenen …

Jeg fatter simpelthen ikke, at vi ikke skal til flere fantastiske koncerter 😢

Skriv et svar

