Alene hjemme

Fredag eftermiddag og aften oplevede jeg noget usædvanligt; jeg var helt alene hjemme. Jeg startede med at handle til næste uge, og så kørte jeg til det nærmeste storcenter og osede. Jeg ville finde en festlig, kjole, eller en top eller nederdel med pailletter til jul. 

Efter at have gennemtrawlet en håndfuld tøjbutikker, havde jeg fået rigeligt. Jeg fandt intet, og det var hverken sjovt, hyggeligt eller inspirerende at kigge på tøj. 

Men en lækker salat faldt jeg for, og så tog jeg fornøjet hjem. Jeg tænker, at det er nemmere for mig at finde noget festligt tøj i mit eget skab end i butikkerne. 

Og nu sidder jeg så her og er helt alene hjemme! Det er så mærkeligt og totalt tomt! Og lidt kedeligt. Jeg kan ikke mindes en aften i 7 1/2 år, hvor jeg har været alene hjemme på denne måde.

Mnjaeh, det er nu ikke noget, jeg savner. I min lange singletid har jeg haft aleneaftener nok, og jeg savner det ikke. Tværtimod savner jeg de andre. 

Jeg er blevet gjort tam, præcis som ræven i Den Lille Prins ❤️

Skriv et svar

