Legoland

På papiret havde vi god tid i Legoland; hele 5 1/2 time, meen vi kunne godt have brugt meget mere tid! Sidste år var 5 timer fint, men i år var benene blevet længere, og der var langt mere, der skulle prøves…

Det var alletiders dag; “den bedste dag”, sagde knægten. Jeg må gi’ ham ret; det er længe siden jeg har grinet så meget 😂 Specielt en tur i Kålormen fik mig til at grine helt vildt. Det var bare SÅ sjovt, og det kildede så godt i maven. Knægten ville ikke køre sammen med mig – han sad i vognen lige foran. Så kunne han lade som om at den skraldgrinende dame bag ved ikke havde noget med ham at gøre.

Knægten tog også kørekort, og det gik fint. Jeg døde simpelthen af grin, mens vi så på, for det er simpelthen så sjovt at se ungerne bøje reglerne og køre afsted som rene søndagsbilister i forkert køreretning eller vupti lige ud foran hinanden. Godt, der er hele 10 år til, at han kan sætte sig bag rattet i en rigtig bil 😀

Særlig sjovt var det, at han på et tidspunkt truede med en knytnæve af en kantsten, der åbenbart sprang ud foran ham. Det gør hans far også i trafikken, tja, og i langt mindre grad (!) gør jeg det også. De gode forbilleder!

Vi tilbragte det meste af dagen i Ninjagoland – det var et kæmpe hit. Specielt Ninjago the Ride var stort. Vi skød og skød og skød og besejrede the Great Devourer hele to gange. Det var sejt med kombinationen af 3D, gaming og ride. Og så var der ingen kø, hvilket var et stort plus.

Vi havde medbragt mad, og vi sad udenfor og spiste vores saftige old school 80er sandwiches med bl.a. leverpostej, æggesalat og skinkesalat. Derudover havde vi små pølser, hjemmelavet pesto og oliven med.

Her føler jeg, at jeg er nødt til at lave et lille hurtigt og fuldstændig uopfordret reklameindslag for Pågen Hönö Bohuskakar, som vi bruger som sandwichbrød og også havde med i Legoland. Vores sandwiches var nemlig superlækre, saftige og bløde på den rigtige måde. Hvis du kan huske de sandwich, der blev serveret ved alle festlige lejligheder i 80erne, så har du den rette idé. Dengang var det bare tørt sandwichbrød, men prøv med Bohuskakarne …

Jeg elsker brød, der giver noget at tygge på og mætter, men et dejligt saftigt lyst brød med god smag er mindst lige så lækkert, og der leverer Pågen bare 100% hver gang. Det er altid saftigt, og jeg synes, at det er et generelt kendetegn ved deres brød; vi spiser ofte både Lingon Grova, Bohuskakar og Äntligen Subs, samt lejlighedsvis kanelgifler, vanillegifler og Funs. Alt sammen forekommer mig friskere, bedre og saftigere end andet supermarkedsbrød, der er trist allerede når man køber det.

Ikke engang sidst på ugen er brød fra Pågen tørt og trist, og det er en kæmpe fordel, da vi kun handler én gang om ugen. Vi smider ikke brød ud, fordi det er blevet tørt. Vi spiser det op! Yay, mindre madspild med godt brød!

Vores hverdagsrugbrød er Chiabrød fra lagkagehuset til madpakker osv, det elsker vi – og det er det, vi spiser mest af. Også dét brødt er friskt om fredagen, selvom det er købt søndag 🙂

Ups, der røg jeg vist lige af sporet 🙂

Skriv et svar

