De gode dage kommer fra mig .. ?

De gode dage kommer fra mig, skrev jeg for nylig. Jinx! For denne her dag fik jeg i hvert fald ødelagt starten på ved egen hjælp. Det er altid skønt at skrive et indlæg, og så lige bagefter blive udfordret på det kraftigste lige netop på dén front.

Med en mandag morgen som denne er det svært at skifte over på grøn bane. Virkelig svært. Det handler om en fodbold, der død og pine skulle med i skole – og et par forældre, der sagde nej, nej og nej. Vi er nu helt officielt verdens værste forældre, knægten ville ud og bo i naturen for at slippe for at leve sammen med os.

Så vi tog en time out på det tidspunkt, hvor vi alle skulle afsted for ikke at komme for sent. Vi var alle helt kørt op, færdige og uendelig kede af det. Ingen af os var tjent med at gå ud af døren i det humør. Selvom vi fik ro på, så var det med tungt hjerte, at jeg krammede knægten farvel. Han besvarede ikke rigtigt mit kram, og han ville hellere køre med en ven end lade mig køre ham i skole. Den sved, og tårerne brændte lige under øjenlågene, da jeg satte mig i bilen og kørte mod arbejdet. Jeg håber bare på, at han kan ryste det af sig og få en god dag.

Selv er jeg så meget på sort bane, og jeg har egentlig bare lyst til at blive der og sidde og skumle. Det her er en møgdag, og den skal bare overstås. Ked af det, frustreret og alt muligt andet.

Men jeg er samtidig også bare heldig at have en selvstændig søn. Han er nødt til at lære at respektere, når vi siger nej – og vi er på den anden side også nødt til at lytte til ham. Det betyder meget for ham at få den bold med, så vi må se på den udfordring én gang til og se hvad vi kan gøre.

Skriv et svar

