På vej til skole

Mandag var det så Den Store Første Skoledag i 0. klasse. Vi skulle møde klokken 10 i festsalen, og så var der undervisning til klokken 12, hvorefter sfo’en var åben. Planen var, at vi skulle i Tivoli eller i biografen alt efter om solen skinnede eller om det regnede.

Mandag morgen blæste det ret meget, men solen tittede frem mellem store grå-hvide skyer om morgenen. Vi havde pakket taske aftenen før – det var lidt en udfordring, for intra var nede pga. trafik fra mange søgende forældre indtil klokken 22:30, hvor vi opdagede, at der ville være fælles frokost. I gang med at smøre madpakke klokken bæ om aftenen.

Jeg vågnede klokken 4 med kraftig migræne og tumlede op og fandt nogle piller. Tilbage i seng og håbe på ro og bedring. Jeg havde stadig kraftig migræne, da vækkeuret ringede. Jeg spiste et sæt piller til, og prøvede at ta’ den med ro og ikke stresse. Jeg var presset, for smerten gav mig kvalme, så da jeg sank pillerne, kom de op igen, og morgenmaden kunne jeg næsten ikke presse ned. Kaffen måtte jeg opgive. Forbandede møgmigræne, og så lige i dag af alle dage. Det pillerne ikke kunne klare, måtte jeg klare med viljestyrke.

Vi kom afsted til tiden, med det hele og i god ro og orden.

Skriv et svar

