Roy & Pris

Efter at have været på den blå legeplads i et par timer, så spiste vi frokost på Roy & Pris på Weinbergsweg ved siden af Yumcha Heroes. Det er de samme folk, der står bag Yumcha og Toca Rouge, så vores forventninger var skyhøje. Vi sad udenfor i solen, og der var ikke andre end os og et par sommerfugle i det fine bed på udendørsterrassen. 

Som en slag grøn sideorder eller salat bestilte vi Steamed Leaf Mustard, som er dampet Kai Choi med rigelig hvidløg og ingefær i en syrlig dressing. De angiver selv i menuen at der er rigelig hvidløg og ingefær, og det var derfor jeg valgte det. Det smagte virkelig godt; jeg elsker jo hvidløg i rå mængder og ingefær i næsten lige så rå doser, men jeg anerkender, at det kan blive for meget. Her var det dog ikke hverken for skarpt, for stærkt eller for meget – men præcis så det smagte fantastisk. Kai Choi kålen var crunchy, og det smagte så lækkert.

Som hovedret bestilte jeg Mantou Szechuan Eggplant, som er en slags byg selv ‘burger’ bestående af en dumpling formet som en pandekage, hvor i man så selv lægger fyld; i mit tilfælde var det vegetariske Szechuan glaserede auberginer, stegte sprøde østershatte, hjemmelavede rischips, gulerodsstrimler og koriander. På menuen stod der, at der ville være to – men der var tre, og det var rigeligt. Det smagte simpelthen fantastisk. Jeg har aldrig fået noget lignende, og jeg er virkelig vild med det. Igen får de seje Yumcha/Toca/Roy & Pris-folk udvidet mine horisont rent smagsmæssigt. Love it.

Vi drak Pink Cooler til, samt mineralvand. Pink Cooler består af frisk pink grape frugt, mineralvand og rørsukker. Dejlig syrlig, kølende og læskende i heden.

Knægten fik ris, og dem kune han ikke li’, det var røde ris kogt med et eller andet, der smagte fantastisk. Synd, at han er så kræsen. Vi købte et par lækre pizza slices til ham hos La Pausa på Rosenthaler Platz, hvor vi pillede alt fyldet af undtagen tomatsaucen 🙄 På den måde lykkedes det os at få frokost i ham, det er ikke helt let.

Skriv et svar

