Stille

På vores tur i går kørte vi forbi München ved 17-tiden, og vi hørte den lokale radio. Ved 18-tiden hørte vi, at der var en skudepisode i et indkøbscentrum, og vi fulgte udviklingen i radioen og på mobilen. Vi så politi med udrykning i den modsatte retning mod München. Jeg fik en klump i maven. Forfærdeligt. Jeg tænkte på de mennesker, der bare var i gang med deres dagligdag der, da det skete.

Som mor har en del af mig lyst til at gemme mig på hotelværelset og ikke gå ud. Bare holde mit barn ude af harms way. Det er det alle forældre vil. Sådan er vi mødre og fædre. Men vi kan ikke lade angsten ta’ over. Så vi sad der med tunge hjerter på en restaurant på en fyldt plads i Nürnberg samme aften som bordene stod tomme med væltede stole, fyldte glas og madrester på tallerkenerne i München. For nogle mennesker endte livet der, for andre er livet nu forandret for altid. De er ikke alene ❤

Vi tager tråden op og lever videre for dem.

Skriv et svar

