Syv år

Jeg kan stadig huske fornemmelsen af at holde vores lille dreng i de første dage. Så lille, så let og så livsændrende. Noget af den tid er lidt tåget for mig, men jeg husker dét. Fornemmelsen, samhørigheden. Jeg har aldrig været sådan en, der har haft særlig meget brug for at nusse, kæle og kramme – og jeg har aldrig nogensinde været i stand til at falde i søvn i nogens arme eller med en anden person helt tæt på mig, men pludselig efter vores søns fødsel er det sådan, jeg sover allerbedst. De første dage og nætter havde jeg denne her lillebitte helt perfekte babydreng sovende på mig, og det var den største lykke, jeg nogensinde havde oplevet.

Syv år, Niller 🙂 En kollega sagde til mig ’husk at nyde det, pas på med at kigge ud af vinduet, for når du vender dig om, står der en stor dreng foran dig’. Det gør der nu. Det gør der fandenfløjteme nu!! Der står en stor dreng med gnistrende blå øjne og det mest smittende grin. Han vil hverken kysses eller nusses længere. Han vil bryde, kæmpe og bokse – og kun have hemmelige kram, når de andre ikke ser det.

Tiden flyver hurtigt. Det er så vildt. Jeg kan huske fra den første forvirrende tid, at der var nogle dage, der føltes uendelige, for selv med de skønneste børn er der bare nogle dage, der trækker tænder ud. Men der bliver færre og færre af dem, og jeg lærte i løbet af det første år, at alting med børn blot er en fase. Når det er slemt, er det rart at vide, at det går over – men når det er skønt, er det ofte bittersødt, at det også blot er en fase.

Tillykke med de 7 første år, min dejlige dreng. Du får et hemmeligt kys, mens du sover. Jeg er så stolt af dig – du har nået så meget og lært så meget på dine første 7 år, at jeg bliver helt forpustet. Jeg glæder mig til at følge dig videre på din vej ud i livet ❤

Skriv et svar

