Når du smiler, før du sover, så går dagens surhed over

Hvad er det sidste jeg ønsker at tænke på i aften? Er det mon den jagende migræne, jeg havde, da jeg vågnede? Eller at der kun var koldt vand i hanen, så jeg måtte nøjes med en forfrossen etagevask? Eller er det regnens uendelige pjasken? Er det at jeg allerede nu kan se, at morgenerne er begyndt at blive mørkere igen?

Nej, jeg vil ikke tænke på noget af ovenstående et sekund længere. Det er vilkår, og ja, det er SURT, at det regner, morgenbadet er iskoldt, hovedet dunker af smerte – men jeg har valget mellem enten at henlægge resten af dagen i surhedens mørke eller æde et sæt piller, snuppe en etagevask og en paraply og prøve at se lyst på resten af dagen.

Når du smiler, før du sover, så går dagens surhed over 😀

(frit efter Piet Hein)

Det lykkedes mig rent faktisk at komme tilbage på grøn bane (og blive der det meste af dagen) efter at starte ud i det kulsorte spor. Det var ikke nemt, men jeg fik vendt en dårlig start til en god dag, og det er fedt!

Og solen kom frem et øjeblik sidst på dagen ☀️

Skriv et svar

