Gymnasiefest

I lørdags var jeg til 25 års studenterjubilæum. Hvordan kan det være 25 år siden? Det føles ikke som 25 år, og mine studenterkammerater så da heller ikke 25 år ældre ud. Alle var smukkere og helt sikkert bedre klædt! 

Vi havde kollektivt en dårlig tøj-dag dengang til vores translokation. Billederne fra den dag ligner mest af alt Dansk Folkepartis landskongres møder Beverly Hills 90210. Tøjmoden i 1991 var på ingen måde ung eller smart; jeg havde en buksenederdel  på – den havde masser af vidde og plisseringer, samt en taljeret hvid jakke med store ”guld”knapper på og hvide pumps til. Det er virkelig ikke godt. God gedigen frue-stil som 19-årig.

Det blev sent, og vi snakkede til langt ud på natten. Det tager sin tid at høre, hvad folk har lavet de sidste 25 år, men det kunne vi heldigvis springe lidt hen over, for de fleste følger jo med i hinandens liv på Facebook. Det er SÅ fedt ikke at starte fuldstændig forfra, men istedet kan starte ud med lidt insiderviden om hinanden. 

Inden festen nåede jeg at få et anfald af sommerfugle i maven over at skulle til gymnasiefest! Jeg havde endda en lille tøjkrise, for jeg er ikke lige så stilsikker som dengang med den plisserede buksenederdel 🙈
Selvom mange af os ikke har set hinanden i 25 år, er vi overhovedet ikke fremmede for hinanden. Det er bare at samle tråden op og så afsted. Hold op, jeg fik grinet og snakket meget. Det sjove er også, at jeg fik snakket med flere af dem, jeg ikke lærte at kende dengang, fordi vi ikke lige var i den samme klike i gymnasiet. 

Min klasse havde ikke det bedste sammenhold. Vi var bare forskellige i vores klasse og havde intet tilfælles, tænkte vi dengang – nu kan vi jo se, at vi var ret ens, og mange af vores liv er også blevet ret ens siden hen. Vi kunne ikke komme hurtigt nok væk fra vores by dengang. Og nu bor flertallet her igen. Æblerne er ikke faldet langt fra stammen 🍎🍏

Tiden har vist os, at nu har vi noget til fælles; nemlig vores gymnasietid. Det er virkelig sjovt, skønne mennesker, og jeg glæder mig til næste gang 😊

One thought on “Gymnasiefest

Skriv et svar

