Sidste dag i børnehaven

Så kom og gik den sidste dag i børnehaven. Forbi. Helt forbi, slutprut. Han er SÅ klar, og jeg er .. ahem .. noget mindre klar. Jeg havde lyst til at vræle et par gange og trykke på stop-knappen. Jeg er sgu ikke helt med, og jeg er ikke helt klar til det der med at have en skoledreng…

Jeg krammede hans pædagoger, som har været så stor del af vores alles liv i hele 6 år. De har virkelig været med gennem godt og ondt, og nu skilles vores veje. Det har jeg egentlig ikke lyst til, faktisk. De kender ham så godt, de kender os så godt. Men sådan er det.

Knægten er så klar til at komme videre. Han glæder sig så meget til skolen, selvom han nok ikke helt ved, hvad han glæder sig til. Allerede her efter et par timer, saaavner han sin børnehavemor. Og han vil kigge forbi børnehaven i næste uge og fortælle om skolen og det hele.

I dag fik de så udleveret deres mapper med masser af billeder og tegninger og minder fra de sidste 6 år i vuggestuen/børnehaven. Han og jeg bladrede den igennem, da vi kom hjem. Der var mange billeder, og mange øjeblikke, vi havde glemt lidt. Bogen var virkelig et særligt kærligt kram fra børnehaven. Så fin og hyggelig.

Hvor blev tiden dog af?

Skriv et svar

