Smuk mad

Jeg elsker smuk mad med masser af farver og indtryk. Måske derfor er jeg så vild mellemøstlig mad og meget lidt begejstret for min barndoms brune danske mad. Jeg elsker god mad. God mad er tusind ting, men jeg mener ‘god’ som i ‘god for mig’.

Det er her, at min mands fødselsdagsgave ramte mig spot on; Jamie Olivers bog ‘Superfood’. Jeg er så glad for den. Jeg kan nemlig godt li’tanken om at lave og spise mad, der virker som forkælelse på flere planer.

Superfood er mad, der anses for at være særlig gavnlig for sundhed og velvære.

I lørdags lavede vi denne lækre skønhed fra Superfood Juicy Griddled Steak med tabouleh. Det smagte fantastisk og var en fest at se på!

Et par staldtips; de syltede peberfrugter i saltlage, som skal bruges, er ret svære at finde, men de har dem på hylden i Lidl; det er fine hele peberfrugter, lige til at grille. De bliver SÅ gode. Vi købte også en planksteak fra Lidl med hvidløgsmarinade. Mums. Granatæble havde de minsandten også – og så kan man købe (saltede) pistacienødder i løs vægt og slipper dermed for at købe (og indtage) en hel pose, fordi man skal bruge 25 gram (det er cirka 60 pistacienødder med skal, hvis du orker at tælle). Samme sted købte vi også en blok salatost, som har en lækker cremet konsistens og god smag uden at være hverken ged eller får. 

Mums!!

3 thoughts on “Smuk mad

Skriv et svar

