Boot Cut Jeans

Sidste sommer købte jeg et par boot cut jeans i Primark, men siden da har jeg tabt mig en del, så de er i mellemtiden blevet for store. Siden da har jeg ledt efter boot cut jeans herhjemme uden held, men for en måned siden fik jeg mig et par superfede boot cut jeans. Jeg er i jeans himlen 🙂

Jeg elsker nemlig boot cut jeans. Det er min all time favorit style indenfor jeans. Og jeg ved præcis, hvornår det startede. Det startede nemlig tilbage i 1992, da jeg så Guns’n Roses live i Paris, hvor Lenny Kravitz dukkede op og sang med på Always on the Run i de fedeste boot cut jeans. Sådan et par måtte jeg eje!

Jeans inden da var helt lyse eller (wow!) stonewashed gulerodsbukser med høj talje. Ikke særligt flatterende for figuren, hvis man ikke lige har pindefacon. Jeg fandt et par originale 70er vintage Wrangler boot cut jeans i en genbrugsbutik – jeg var lykkelig, lige indtil de sad fast i cykelkæden – riiitsch! På det tidspunkt var der heldigvis boot cut jeans overalt – og det er der nu igen 😀

Skriv et svar

