Den søvnløse Excelnørd

Jeg er igen helt flad. Jeg sover ikke nok, stadigvæk. Men så sov dog noget mere! Det kan jeg ikke! Ihvertfald ikke i går, selvom jeg gik en time tidligere i seng end normalt.

Igår lå jeg nemlig og tænkte og tænkte og tænkte jeg på mit excelark med en kompliceret beregning. En helt specifik beregning / formel, som jeg ikke kunne knække. Jeg har tænkt som en gal over det siden i går klokken 13, da jeg skulle til møde resten af dagen.

Jeg skød det fra mig, da jeg var til trampolin med knægten, og mens jeg spiste aftensmad og lagde ham i seng. Men det uafsluttede fortsatte med at pusle i mit hoved, og da jeg landede i sofaen for at slappe af, satte min hjerne for alvor farten op på problemløsningen. Og så kunne jeg ikke falde i søvn.

Det er som et kæmpepuslespil, hvor man mangler én brik. Hvor fanden er den?

Gæt hvad jeg tænkte på som det første imorges? Mit excelark! Og nu var sagen en helt anden; jeg var nemlig nået frem til et bud på en løsning i løbet af natten, og jeg var utålmodig efter at komme tilbage til mit excelark på arbejdet og prøve det af.

Jeg hørte på et tidspunkt et interview i radioen om den sejeste nørd, der vandt DM i Excel. For det første anede jeg ikke, at der fandtes DM i Excel, og for det andet – der er andre som mig derude! Ja okay, han er meget mere avanceret i Excel end mig, men han var lige så entusiatisk og begejstret for Excel, som jeg er. Jeg synes, at et godt Excelark er som et godt stykke chokolade. Når alting spiller, er det jo de vildeste ting, man kan i Excel 😘

Skriv et svar

