Sidste tid med et børnehavebarn

Vi krydser nu hver dag af på vores kalender – der er efterhånden meget få dage til børnehavetiden slutter. Jeg har stiftet perifert bekendtskab med begrebet ‘kys og kør’, som skal spille senest fra efterårsferien. Det er jeg så helt klrt ikke klar til. Knægten er – bortset fra det med kys, det er klamt.

Jeg har en million tanker om det her. Det skal nok gå. Skal det. Det skal. For det skal det jo. Jeg synes bare, at det er gået for stærkt … Jeg er jo nærmest lige kommet tilbage fra barsel, for pokker! Jeg sad jo og ammede en baby for lidt siden.

Men Nike skoene er nu størrelse 32, knægten kan nå mine skuldre, når han står på gulvet – og jeg kan næsten ikke bære ham længere. Og nu det her med børnehaven – efter næsten 6 år er det slut.

Jeg glæder mig på hans vegne, og selvom jeg godt gad have mere tid med min lille dreng, før han bliver stor, så prøver jeg at se fremad sammen med ham. Fremad, opad, videre!

Skriv et svar

