Mit løbegear

Da sommeren gik på hæld sidste år, kunne jeg godt se, at det med at løbe i kortærmet t-shirt på et tidspunkt ville være historie. Men jeg havde ikke lyst til at stoppe med at løbe, så hvad så?

Min løbejakke

Jeg manglede en løbejakke. Men løbejakker er dyre, og fordi jeg begyndte at løbe i foråret 2015 kender jeg ikke så meget til ‘godt løbetøj’. Jeg ønskede at finde den helt rigtige løbejakke i første hug, fremfor at prøve mig frem og håbe på det bedste, mens pengene raskt triller ud af pungen til diverse fejlkøb.

Så jeg researchede, talte med veninder der cykler og løber, jeg prøvede en venindes løbejakke, og det var lige sagen. Til sidst faldt mit valg på Craft Focus Hood. Jeg har ikke fortrudt ét eneste sekund. Det er en fantastisk løbejakke.

Farven var ikke vigtig for mig, men den lilla/orange var på tilbud i XXL og dermed indenfor budgetrammen. Eneste farve, jeg styrede udenom var sort, fordi sort løbetøj ikke er optimalt i den grå og mørke tid.

Craft lover, at jakken er vindtæt, ikke vandtæt. Min oplevelse er, at den er vindtæt. Helt vindtæt. Den klarer også fint en regnbyge, men den bliver våd/kold i slagregn. Som lovet 😉 Jeg er vild med, at jakken er åndbar; der er mesh i siderne og under armene. Den er derfor ikke drivhusagtig.

Jakken er let og tynd, og den kan pakkes sammen til en lillebitte håndfuld. Den kan faktisk ligge i min løbesko 🙂 Til at begynde med frygtede jeg, at den ikke ville overleve i vaskemaskinen, fordi den er så tynd i materialet, men den er holdbar og har klaret utallige vask fint. Jeg vasker den dog altid i vaskepose for ikke at risikere noget, for jeg er så glad for den.

Mit øvrige løbetøj

Nu har jeg løbet med den hele vinteren, og den har klaret sne, kulde, småregn og blæst .. Inden under har jeg en Nike Pro vinterløbebluse med ekstra lange ærmer og tommel-hul. På benene har jeg de bedste løbetights fra Netto; de sidder vildt godt selv efter 5 år. Mine løbehandsker (med smartphone fingre) og halsedisse i fleece er fra Lidl.

Det har jeg klaret mig fint gennem vinterens løbeture med. Kun én gang har jeg haft Primark vinterløbejakken med fleecefor på, da det var ekstra koldt og fugtigt. Resten af efteråret, vinteren og foråret har jeg løbet med min lette lilla vindtætte løbejakke, vinterløbetrøje, tights, handsker og halsedisse.

Mine løbesko

Glemte jeg at nævne mine løbesko? Asics tilbudssko, også i lilla. De er virkelig gode. De har bragt mig sikkert gennem sne, is, mudder, regn, smat og vandpytter.


Iphone-holder (6S) til arm søges! 

Til gengæld er det ikke lykkedes mig at finde en Iphone-holder til armen, der dur. Tværtimod. Jeg har senest givet 349kr (!!!!!) for en fra Nike i onesize. Den er sikkert virkelig god, hvis man har en overarm så tynd som mit håndled. Fejlkøb. Må huske den næste gang jeg skal have målt blodtryk; den er helt perfekt til at stoppe blodomløbet med.

Den anden Iphone-holder jeg har købt, danner kondens indvendig og glider ned ad armen. Den allerførste holder til Iphone, jeg købte, passede til min Iphone, men kun hvis jeg tog coveret af. Suk ….

Så .. hvis du har fundet en supergod Iphone-holder, der passer til 6S med cover – og som bonus tillader blodgennemstrømning i en ikke-tændstiktynd arm, så hører jeg vildt gerne fra dig 🙂

Her kan du læse lidt mere om hvorfor jeg løber og hvorfor det ikke var nemt for mig at starte. Når jeg kan, kan du ❤

Skriv et svar

