Sommerhusmorgen

Vi vågnede stort set samtidig, knægten grinede og trak mig i næsen. Vi stod op – og fandt ud af, at her var k-k-koldt. Jeg parkerede knægten under en dyne i sofaen, og så tændte jeg op i brændeovnen. Igen, igen og igen – og så var der omsider ild og varme.

Jeg lavede en morgencomplet til knægten bestående af en serie leverpostejmadder, nogle æblebåde og en skål Cheerios (han mener dog, at der mangler en donut og nogle osterejer). Jeg lavede bircher müsli til mig selv – i går satte jeg grovvalsede havregryn i blød i æblejuice og minimælk sammen med en skefuld grødblanding med bl.a. chia-og hampefrø. Jeg rev et halvt æble groft og rørte det i sammen med et skvat piskefløde, 5-6 rosiner og nogle mandelsplitter. Det blev rigtig lækkert.

Vi sad og snakkede lidt sammen; knægten så fjerde afsnit af Minecraft Story Mode på youtube, og det er åbenbart der, at grisen Reuben falder ned og kommer så alvorligt til skade, at han dør. Knægten var helt knust, han græd og var ked af det, og vi talte lidt om det, og så ville han gerne se My Little Pony.

Jeg tjekkede nyhederne.

….

 

 

Skriv et svar

