Minusdag

Jeg vågnede før vækkeuret i morges. Det var ikke, fordi jeg var frisk, men fordi jeg vågnede ved, at mit hoved var ved at eksplodere. Yay, migræne …

Advarsel: I denne blogpost følger suk, klage, jammer og nød i rå mængder 😀

Jeg gik i bad og hang læænge i badet. Mit hoved gjorde ondt. Jeg prøvede at ignorere det. På med make-up og på med tøj. Den simple fysiske udfoldelse i forbindelse med at tage tøj på sendte mig til tælling. Jeg lå ned med lukkede øjne og ventede på en bedring i knolden. Jeg måtte have piller. Husets sidste to panodiler blev skyllet ned. Jeg spiste morgenmad, men kaffen .. bvaddr … jeg fik kvalme.

Deromkring indså jeg, at det med at køre bil ville være uansvarligt, og arbejde ville i øvrigt være lige så uansvarligt. Nogle gange skal man kaste håndklædet i ringen, og det gjorde jeg så i dag. Men jeg indså det først, da en frustrationståre løb ned ad min kind. Jeg er frustreret og ærgerlig over at have det sådan her, men det nytter jo ikke.

Jeg gik i seng igen og sov fra 8:30 til 12:15. Da jeg vågnede havde jeg stadig knaldende ondt i hovedet. Jeg tog et par ipren, spiste en let salat og noget hummus. Jeg sad og stirrede ud i luften, indtil den værste smerte begyndte at klinge af. Jeg var træt og vat-agtig i hovedet, helt energiløs og flad i kroppen.

Resten af dagen stod den på så lidt som muligt. Vi aflyste knægtens trampolin, for ingen af os havde energi til at tage derhen med ham. Han var ligeglad med træning, men glad for at sidde sammen med sine sløve paddeforældre.

Hovedpinen var næsten væk hen under aften, det var kvalmen også, men trætheden sidder stadig i kroppen og gør mig tung, sløv og træt. Jeg faldt hurtigt i søvn, da jeg lagde knægten til at sove. Og jeg faldt hurtigt i søvn, da jeg selv gik i seng.

Jeg håber, at migrænen er væk i morgen, men det er nok naivt. På dag 2 har jeg det som regel som om jeg har moderate tømmermænd med tung krop, blytunge arme og ben, samt tungt ømt hoved. Jeg glæder mig allerede – for det er 200 gange bedre end dag 1 😀

Skriv et svar

