Derfor!

På vej hjem styrtregnede det, og så var det, jeg tænkte – mon ikke jeg skulle skippe løbeturen? Dagen havde nemlig været hård, og der var endnu flere ting på tapetet; udover det sædvanlige, så var der strikkeklub klokken 20. Jeg havde tidligere på dagen også haft hovedpine, og jeg var faktisk også rigtig træt. Og så regnede det, det var koldt, og jeg ville sikkert ryge lige på røven i mudderet. Det var i det hele taget ret synd for mig.

Men for at være ærlig; det ville være mere synd for mig – på en dag som denne – at svigte mig selv. Så jeg trak hætten op over hovedet, handskerne på og så løb jeg ud i regnen. Det silede ned, og det var ikke glat. Regnen stoppede efter 7 minutter, og så tittede solen frem og lyste op i alle regndråberne på grenene. Det er jo derfor jeg løber!

Skriv et svar

