Retroklassikere

Da jeg var barn fik vi altid millionbøf med mos – bedre kendt som væltet lokum – når vi var på spejderlejr. Typisk havde det stået i en megastor gryde og simret i timevis, og vi elskede det.

Hjemme hos mor og far fik vi ofte frikadeller med stuvet hvidkål. Hverken det eller millionbøf har jeg fået siden. I mange år efter jeg flyttede hjemmefra spiste jeg alt andet med end de danske klassikere, der oftest stod på bordet i min barndom. Jeg kan ikke fordrage brun sauce og melede kartofler, som var standardtilbehør til stort set alt, da jeg var barn.

 

Dette indlæg falder ind under kategorien sponsorerede indlæg, idet jeg omtaler produkter/koncepter for virksomheder, der sælger måltidsløsninger.

Her til aften valgte vi 2 klassikere fra Cmåltidsløsninger: millionbøf med mos og frikadeller med hvidkål. Begge dele var gode solide retter med god smag og gode råvarer. Vi varmede alt i mikro’en, det virkede godt og gjorde ikke maden trist; mikroopvarmet kartoffelmos havde jeg fx ikke troet ville smage godt, men det var perfekt. Den stuvede hvidkål var vildt lækker, cremet og tilpas krydret. 

Knægten fik lasagne, og han var bare happy. Lasagnen var også lækker; godt med kød og ikke alt for meget bechamelsauce. 

Jeg savnede godt nok lidt grønt tilbehør, men det kan man jo selv tilføje, hvis man har den slags tilbøjeligheder 🍅🌶🌽

Skriv et svar

