Fastfood mania

I denne uge har vi taget en pause fra vores måltidspakker, fordi jeg har vundet en uge med gratis måltider fra Coop. Coop har lanceret en række sunde take-away måltider under navnet C Måltidsløsninger. C står for convenience 👍

Dette indlæg falder ind under kategorien sponsorerede indlæg, idet jeg omtaler produkter/koncepter for virksomheder, der sælger måltidsløsninger.

Her til aften hentede jeg 3 retter i vores lokale Irma på vej hjem fra trampolin klokken 19. Det er helt klart det største minus ved denne gevinst; at jeg skal bruge tid på at tage forbi supermarkedet hver eneste dag. Det er inconvenient for mig. Det kommer ikke til at ske i vores virkelige hverdag. RetNemt leverer 3 retter til døren, vi handler én gang om ugen og meget meget nødigt to gange om ugen.

To dage i denne uge kommer det med at skulle i supermarkedet til at skabe stress; mandag fordi trampolin slutter 18:30 – og derefter skal sulten/træt/svedig knægt og træt mor runde et supermarked på hjemvejen. Det ville jeg aldrig gøre ellers.

Onsdag skal jeg til bestyrelsesmøde klokken 17, har fri 16:30, så jeg skal forcere 15 kilometers myldretidstrafik, runde superen, hente mad, aflevere den derhjemme og selv videre til bestyrelsesmøde. Jeg har allerede sved på panden 😉

Knægten var med i Irma og valgte begejstret boller i karry, mens jeg valgte en koreansk steak salat og thaiinspireret kylling i rød karry. Det gik stærkt med at vælge aftenens 3 retter. Måske endda for stærkt, for jeg fik ikke læst på de to karryretter, at de var uden ris. Vi spiste begge karryretter uden tilbehør, og så slap vi da for unødige tomme kulhydrater 😂


Uden ris kom maden på bordet i løbet af nul-komma-fem, vi smagte hos hinanden og delte på kryds og tværs. Det var virkelig godt! Ingen af retterne var genert krydret. Alle tre var godt krydrede og smagte virkelig af noget.

Den røde karry var virkelig stærk med godt kick i – den smagte autentisk, omend saucen var lidt tyk i det. Der var fine store stykker kylling i, samt godt med grøntsager. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt den røde karry reelt var sund, da der flød en del olieperler rundt oveni saucen (se billedet).

Den koreanske varme steak salad har vi prøvet før. Den er fantastisk; saucen er fantastisk – den har et kraftigt hint af lakrids, som nok kommer fra stjerneanis? Kødet er mørt og lækkert krydret, og grøntsagerne sprøde.

Knægtens 3 store boller i karry var også gode – og havde været endnu bedre med ris til. Som med den røde karry var saucen for tyktflydende i det til min smag. Men der var små sprøde æbletern i, der gav en sød modvægt til karryen.

Mums!

2 thoughts on “Fastfood mania

  1. Hej Cille!

    Det ved jeg godt, men jeg vurderer, at det er mest ærligt at skrive, at jeg har vundet en uges måltider fra Coop og samtidig markere, at det er reklame, for jeg er godt klar over, at de har udvalgt mig som vinder, netop fordi de håber på omtale af deres produkt. Så ja, det er en ‘gevinst’ for min familie og jeg, men det er også reklame.

    Jeg elsker sunde og lette måltidsløsninger, og det kan du læse om flere steder på min blog; vi er i forvejen vilde med Ret Nemt, som jeg aldrig har modtaget noget fra – lige bortset fra de måltidskasser, vi hver uge betaler fuld pris for 😉

    Coops måltidsløsninger KUNNE godt være et alternativ (eller supplement) til Ret Nemt i vores hverdag. Konceptet passer os perfekt – bortset fra, at jeg skal finde tid til at gå i supermarkedet for at hente det, og derfor vil jeg gerne skrive om det.

    Nu må vi se, om produkterne også passer til os 🙂

    KH Gitte K

Skriv et svar

