Vokseværk

Om et par måneder er børnehavetiden forbi, og vi har en skoledreng i huset. Det er SÅ mærkeligt, det er gået for alt hurtigt! Jeg ved virkelig ikke, om jeg overhovedet er klar – ?! Hvor blev tiden af?

En del af mig synes lige, at jeg har været på barsel, men det er efterhånden mange år siden. Det ser jeg tydeligt på knægten. Han er 125 cm høj, og jeg kan næsten ikke bære ham mere. Han er ved at blive for tung nu, og der kommer snart en dag, hvor jeg må indse, at dén tid er forbi for altid.

Jeg kommer virkelig til at savne at scoope ham op i mine arme, når han sover i bilen og bære ham op i seng. Jeg kommer til at savne at løfte ham højt op i luften, når han glad løber mig i møde, når jeg kommer hjem. Jeg kommer til at savne om morgenen, når jeg bærer ham søvndrukken ind på sofaen, pakker ham ind i tæppet og sidder ganske stille tæt sammen, mens han langsomt får øjne.

Måske skal jeg i gang med at styrketræne, så jeg kan udsætte dén dag lidt endnu 😉

 

3 thoughts on “Vokseværk

  1. Åh, ja – alle de der overgange, hvor vores børn tager et nyt skridt ud i verden i deres udvikling og stræben efter selvstændighed; det er overvældende og vemodigt… Selvom det selvfølgelig mest af alt er en naturlig del af livet – de SKAL jo videre og det samme skal vi… Men derfor er det svært alligevel…

    • Hihi, ja, og jeg vil så gerne have en lille dreng lidt endnu .. Men det er vist for sent allerede 🙂 Han kalder os tit “you giant monkey slimeball” og skraldgriner … Hvor blev de tilbedende babyøjne af 🙂 🙂 Nej, forstå mig ret: Jeg elsker hvert øjeblik af rejsen fra baby til dreng. Nogle gange ville jeg dog ønske, at jeg kunne trykke på pause et øjeblik ❤

      Knus herfra

      • Sådan har det jeg også. Nyder, at min søn har taget rejsen fra baby til ung mand og savner dog indimellem at kunne bore mit ansigt ind i hans bløde lille krop og snuse… men – han er jo en teenager nu (og slet ikke lille længere) – og det må respekteres 🙂

Skriv et svar

