Heroes

David Bowie er død, og jeg fatter det simpelthen ikke. Da jeg så det på nettet i morges, tænkte jeg – det er en dårlig joke. Det måtte det da være, for var det ikke i sidste uge, at han udgav sit nyeste album, som fik så meget ros? Og han har da lige haft fødselsdag – ?

Jeg ringede til min mand og fortalte ham det, og han blev også virkelig rystet. Musik betyder meget hjemme hos os, og David Bowie er en af de største helte.

Inde i mig selv synger jeg ‘we can be heroes, just for one day’ og er sindssygt glad for, at vi stadig har musikken her hos os. For mig er David Bowie uløseligt forbundet med Berlin – og har været det lige siden jeg så Christiane F første gang, da jeg var omkring 13 år gammel. David Bowie har en birolle i filmen som sig selv. Til lyden af Heroes løber Christiane og hendes venner kåde og høje på stoffer gennem Europa Centret.

Til sommer, når vi er i Berlin igen, går vi forbi hans gamle lejlighed i Hauptstraße 155 (U Kleistpark), samt hans lokale knejpe, der i dag hedder Neues Ufer, Hauptstrasse 159. Jeg tænker, at vi også smutter forbi Hansa Studios i Kötherner Strasse 38 i Kreuzberg.

Bare lige for at mindes  🎶

A trip through Bowie’s Berlin

Musictours Berlin

 

Skriv et svar

