16 år er længe siden

Min mor døde for 16 år siden her til aften klokken 20:15. Dengang var det en lørdag aften. Det er vildt. Så længe siden nu. 

Jeg havde faktisk glemt det, men min mand mindede mig om det. Det er mærkeligt, at dén årsdag blegner med tiden. Hendes fødselsdag glemmer jeg aldrig, men hendes dødsdag går jeg åbenbart og glemmer lidt. 

Måske er det fordi døden ikke havde noget med hende at gøre som sådan. Det var hende – i live – der satte uudslettelige spor i mit hjerte. Døden sluttede det hele, og jeg lærte på den hårde måde hvor lang tid aldrig er. 

16 år senere begynder det at dæmre hvor lang tid aldrig er .. selvom jeg stadig kan få hjertebanken, når jeg ser en, der ligner hende – hvad nu hvis … ?

Skriv et svar

