Natteroderi

Natten til tirsdag var virkelig urolig, og vi vågnede op alt andet end friske og veludhvilede. Knægten fik vokseværk, og så begyndte hans frosttørre læber også at gøre ondt. Han klamrede sig til mig og møflede først mig og siden sin far som en kat i hyggehumør. Det stod på fra 1:30 til næsten 4. Yay.

Til sidst opgav jeg at nusse hans fødder fri af vokseværket og trak ham i stedet helt ind til mig og nussede ham i håret, til han faldt i søvn. Det virkede også for mig. Og for faren.

Da vækkeuret ringede 5:25 var vi alle nærmest bevidstløse. Jeg nærmest sov i bruseren med hovedet. mod fliserne. Den værste trussel mod hverdagsamour er natteroderi. Der skal ikke meget til, før man (læs: jeg) bliver småond i sulet og dum i låget, når jeg er træt. Kaffe!!

Knægten dansede frisk og glad foran mig hele vejen over i børnehaven. Og på vej til arbejde begyndte det at sne! Sneen dansede i smukke formationer foran mig på motorvejen i den bidende kolde vind. Jeg håber, at der kommer nok og bliver tid til at hive kælken frem.

Skriv et svar

