Varm i kulden på Vapiano

Det var lørdag, det var frysende koldt, og vinden gik lige gennem vores tøj – og jeg vil faktisk mene, at vi var klædt på rimelig polar-style. Men chillfaktoren lå lige omkring minus 27C, så vi kunne kun holde ud at være udendørs i kort tid. Da vores kropstemperatur var sunket betragteligt på toppen af Weinberg på legepladsen, var vi nødt til at tage afsked med Sissel-Jo’s mand og deres søde unger.

DSC_0962

Jeps, der var isblomster på rutschebanen 😀

Vi tog sporvognen ind mod Hackesche Höfe. Her tumlede vi ind på Starbucks, hvor jeg fik mig en varmende Lebkuchen Latte (mums!!), mens manden min faldt for en varm chokolade med honning og karamel – dvs. det var faktisk en Toblerone varm chokolade. IMG_6262.jpgDen var helt fantastisk!

Og sjovt nok mener jeg jo, at jeg sagde mit navn helt tydeligt, da jeg bestilte, men det var min svigermors navn, der kom ud på koppen 🙂

Vi gik en tur rundt i baggårdene og de nærmeste gader. Vi var en tur i Adidas butikken, for knægten er vild med deres playliste og vil altid derind og hænge ud. Han skal altid høre musik med høretelefoner derinde.

Vi rundede Alex (.. og Primis og Saturn for lige at få købt de sidste sager), og derefter tog vi bussen ind mod centrum for at prøve Vapiano’s. Værtinden sagde, at der var omkring en times ventetid, og det tog vi ikke videre alvorligt. Vi skulle måske have lyttet, for manden (skaffedyret!) ventede en time i kø for at sikre os nogle lækre pastaretter.

Så ku’ vi lære det, vi er også nogle bonderøve – at tro, at man kan gå lige ind og få hurtig mad på Vapianos i Europa Centret midt i Berlin en lørdag. Nå, men vi er i hvert fald tålmodige, og de kan jo ikke gøre for, at de bliver lagt ned af forventningsfulde kunder på en lørdag.

Maden var virkelig lækker og frisk, så det var ventetiden værd (og så frøs vi da ikke så længe). Pastaen er frisklavet – hver dag. Vi delte en tomatsuppe for lige at få varmen, og jeg fik en super lækker og stærk Penne all’Arrabiata. Det skal jeg altid, for det er bare min yndlingsitalienske pastaret ❤ Knægten fik en omgang pasta med tomatsauce, som hurtigt forsvandt. Og hvis jeg ikke husker forkert, valgte manden Risotto – ?

Det fungerer ved, at man får et plastickort, som scannes, når man bestiller mad. Maden laves ved forskellige stationer lige for øjnene af en, så der er ikke noget gemt af vejen her. Fint, ærligt og meget populær koncept.

Hvis du ikke kender Vapiano, så er du nu så heldig, at der omsider kommer en Vapiano i Tivoli til sommer 🙂

Later post fra 2. Januar 2016

Skriv et svar

