Den lokale bager

Lige rundt om hjørnet i Kastanienstrasse ligger det lokale bageri Café Plazebo. Min teori er, at det engang var bageri, og så udvidede man butikken og begyndte at servere mad.

Det var vanvittigt koldt, og blæsten fik rigtig fat, da vi kom rundt om hjørnet og ud på Kastanienallée. Vi fik øje på Plazebo og nærmest løb derover. Vi blev mødt af et stort smil, da vi kom ind. Vi var langt fra de eneste, men vi fandt heldigvis et bord og slog os ned. 5 minutters gåtur, og vi var stivfrosne!

Jeg valgte en Mediteranes Frühstück med tomat, mozzarella, pesto, feta, oliven, sucuk, grillet tomater og porrer, smør, marmelade samt melon og druer – og to rundstykker, som var helt friskbagte. Det var så pænt og sirligt serveret på en stor tallerken. Den krydrede tyrkiske pølse – sucuk – var grillet, og den smagte af mere! Jeg fik en vildt god latte ved siden af.

Det var et fint og ærligt måltid. Ikke noget fancy eller en masse overflødigt pynt, men jeg synes særligt, at det var fedt at smage den tyrkiske pølse – den må jeg virkelig forske lidt mere i. Jeg kan ikke sammenligne den rigtig med noget, jeg har smagt før. Den var knaldfyldt med krydret smag. Og så er jeg vild med feta, når feta er god – og det var den her. Krydret og lækker.

Faren valgte Mama’s Frühstück med pølse, ost, müsli, (hård)kogt æg, frugt, smør, marmelade og rigeligt med friskbagt brød og en kop kaffe inkluderet. Det så virkelig godt ud, men der er altid det der med at bestille æg… Det er sjældent, at det er rigtig blødkogt.

Med maven fyldt var vi klar til endnu en kølig dag i Berlin 🙂

Laterpost fra 2. januar 2016

 

Skriv et svar

