Alenemor i en forlænget weekend

Allerførst – respekt til jer, der klarer det her hver dag. I er så seje. Jeg er kun alene med et enkelt barn et par dage, mens min kære mand er på livsnydertur i London fra torsdag til søndag. Det er hårdt at hænge i klokkestrengen og skulle hjem inden børnehaven lukker. Det er hårdt at stå for hele morgenritualet selv, når man dårligt nok selv er vågen.

Men det er også dejligt at være alene med knægten. Det er skønt at vende op og ned på hverdagens trummerum og gå ned i tempo og tilnærmelsesvis praktisere simple living. Menuen har stået på pasta med kødsovs og risengrød. Vi har haft legekammerater med hjem både torsdag og fredag, og knægten har elsket hvert sekund.

Her til aften var det min tur til at have min gamle veninde på besøg. Vi har ikke set hinanden i så lang tid, og jeg ville bare have hende til at blive længere, og jeg kom til at afbryde hende, fordi jeg var så begejstret for at snakke med hende. Og hun havde hentet 2 sæt blandede salater fra Det Eksotiske Hjørne på Jagtvej. Det er mad fra da jeg var ung og boede i byen. Elsker deres deller og deres lækre salater.

Men så så vi ud af vinduet, hvor sneen væltede ned, så inden klokken 22 sendte jeg hende afsted mod Kbh. Hun kom heldigvis helskindet hjem gennem sneen.

Skriv et svar

