Elsker (også) Berlin

Vi er nogle stykker, der elsker Berlin .. sådan helt ind under huden. Jeg har simpelthen ikke fået nok af Berlin endnu. Hver gang vi er der, oplever vi nyt, og vores to do liste vokser hvergang. Berlin er det perfekte mix af nye flammer og gamle kærester.

Jeg elsker vores Kiez, og jeg føler, at jeg kender området, hvor vi oftest bor, jeg føler mig hjemme, men så går jeg rundt om et hjørne – og hvad er nu det? Noget er nyt, noget er anderledes, noget vækker min nysgerrighed. Hver gang. Og det er altså ret vildt.

Berlin er levende og i konstant forandring med en solid forankring i historien. Historien er til stede overalt, men ikke på museumsmåden. Historien er flettet ind i virkeligheden, den er midt i nutiden – på en nedtonet, nærværende og naturlig måde, som vi ikke kender til herhjemme på helt samme måde.

Min søde mand har den seneste lille måned med mellemrum udbrudt ‘dér skal vi også hen’ og kigget op fra Sissel Jo Gazans nye bog ‘Vi elsker Berlin’. Han har læst brudstykker op, og jeg har bare glædet mig til at nappe bogen fra ham. Nu er det min tur, og ich bin verliebt. Igen.

Hvis du ikke har det sådan endnu, så søg hjælp hos Sissel Jo Gazan. Du kan starte lige her på hendes blog – og køb bogen. Den er så fedt skrevet, at jeg får seriøst lyst til at smutte lige nu. Så jeg rationerer bogen og læser lidt ad gangen, for ellers ville jeg have slugt den på én aften. Haps.

Skriv et svar

