Efterårsferien går på hæld

Det har været en skøn stille uge sammen med familien i det lille gule sommerhus i den gule skov. Solen har skinnet, og vi har lavet ingenting sammen. Faktisk er tiden gået så langsomt, at vi har kigget på uret flere gange og tænkt ‘… nåeh, er den kun 15?’ Men nu er tiden alligevel gået, og i morgen klokken 10 skal vi være ude.

Jeg var ude at løbe min sidste tur i eftermiddag – og hvor typisk er det så ikke, at jeg nu har fundet den mest perfekte, smukke løbesti i græsset på heden langs havet? I dag er den første dag i vores ferie, hvor solen ikke har skinnet, men selvom det var overskyet var det en skøn og smuk løbetur.

Da jeg kom hjem, gik vi alle tre en tur ned til vandet. Da jeg løb så jeg vildt mange uldne sorte larver på stien, og dem ville jeg vise drengen. Vi fandt rigtig mange, men de så lidt døde ud. Nogle af dem havde en puppe hængende bagpå, så måske er de ved at forpuppe sig?

Nå, men jeg kan i hvert fald huske, fra dengang jeg selv gik i børnehave (!), at man under ingen omstændigheder må røre ved uldne larver, da de kan være giftige, så vi tog dem op på pinde og kiggede på dem. Jeg tror, at det var brombærspinderlarver. Vi tog nogle billeder med os selv og vores uldne larvevenner, og så var det ligesom ikke så spændende længere. De var lidt døde i sværden.

På stranden fandt vi også et skelet af en fisk, som knægten omsorgsfuldt begravede under et tårn af sten. Og badebroen var blevet pakket sammen siden i går. Et rimeligt tydeligt tegn på, at man ikke forventer flere badedage i år 😉

Skriv et svar

