Solskinsløbetur

Jeg stod op og tog løbetøjet på. Morgenen var iskold, og der var rimefrost på græsset og på terrassen. K-k-koldt. Jeg tændte op i brændeovnen. Vejret var lækkert og lokkende – men koldt!

Vi sad længe ved morgenbordet. Vi hyggede os med at se på årets billeder og udvælge de bedste billeder til julekort, til fotokalendere og ikke mindst til 7 års fødselsdagsinvitationer, som vi skal bruge til sommer, når knægten bliver 7 (s-y-v-!) år.

Og så kunne jeg ikke udskyde den længere; på med løbeskoene. Min lille løbetræner orkede ikke at cykle med, så det var bare mig. Jeg løb afsted, og til at begynde med var det bare pivkoldt, men fordelen ved at løbe er, at jeg får varmen rimelig hurtigt, brrr… Det endte med at blive en dejlig frisk og god løbetur, så jeg var glad for, at jeg kom afsted.

Jeg kan passe nogle af mine gamle jeans igen nu. Yeah, det er vist 2 år siden sidst. Og det er dem uden stretch. De er dog stadig nogle størrelser større end for 8 år siden før fertilitetsbehandlingerne, men det er dejligt at være tilbage i noget mindre format, selvom det måske ikke er mindste format 😉

Jeg spekulerer ikke videre meget over, hvad jeg spiser her i ferien. Jeg synes, at der skal være forskel på hverdag og ferie. Jeg er heller ikke sikker på, at jeg ville få løbet, hvis ferien havde været regnfyldt, blæsende og iskold. Det er så skønt, at vejret er på min side. Jeg elsker at gå lange ture i efterårssolskin, så det er i realiteten bare en lidt hurtigere variant af en fodtur, jeg lægger ind.

Skriv et svar

