Alene hjemme

Jeg arbejdede hjemme i dag, for jeg havde en tid hos tandlægen og en masse regne/analyseopgaver, der krævede koncentration. Det var hyggeligt at sidde ved computeren og nulre med beregninger i mit helt eget topkomplicerede excelark iført en varm trøje og med lun latte-to-go suppleret med fine små hjerteformede smagsprøver på hvid chokolade med hindbær fra den lokale chokoladebutik. Det endte med, at jeg sad ved computeren et godt stykke tid efter at jeg normalt ville være kørt hjem.

Her til aften var knægten inviteret til leg og middag hos en god ven. Han begyndte at glæde sig allerede i går, da han blev inviteret. Det var virkelig mærkeligt og tomt, at han ikke var der til middag som normalt. Han er blevet så stor, og han ser sig ikke tilbage. Da jeg hentede ham, krammede jeg ham og sagde ‘jeg har savnet dig’, og så spurgte jeg ham ‘har du savnet mig?’ ‘Næh’, sagde han og så prøvende på mig. Jeg smilede og sagde ‘sådan skal dét være!’, og så lyste han op i et smil.

Skriv et svar

