Sensommer øjeblikke

Vi startede dagen med den dejligste fødselsdagsbrunch ved havet. Solen gnistrede og dansede, og det blev så lunt, at korte ærmer var tilpas. Det var dejligt at slappe af i godt selskab med gode venner.

Det var ikke fordi jeg gad, da vi kom hjem ved 16-tiden, men jeg havde altså en løbetur på programmet. Suk. Vejret tilbød ingen god undskyldning for at springe over – måske lige bortset fra, at jeg ikke kan se, hvor jeg løber, fordi solen blænder mig? Nope. Så jeg skiftede til løbetøj, satte mig i bilen og kørte til min barndoms hood for at løbe på de gamle stier.

Vejret var fantastisk – solen var ved at gå ned, og luften var begyndt at blive kølig. Jeg løb over markerne, ind i skoven og ned til søen, hvor vores hund tog mudderbade. Solen hang lavt over søen, og der var faktisk en reel chance for at skvatte, for solens genskin i søen blændede mig. Det skete så heldigvis ikke, men jeg løb længere end beregnet, og så gik jeg en længere tur tilbage til bilen langs søen.

Jeg gik forbi det sted, hvor vores hund altid stak af fra os og spurtede ud i søen. Der er lavt og mudret, så vores gule hund blev altid helt sort af mudder. Vi grinede af det, selvom det var et værre svineri. Bagefter rullede hun sig i de visne blade, det blev det ikke meget bedre af, men det så sjovt ud.

Søen og stien rundt lignede sig selv, og jeg tænkte på de lange ture, min mor og jeg gik med vores hund. Vi gik altid ud til søen lørdag og søndag. Vi gik bare og snakkede, og nogle af vores ture var på 1-2 timer. Det var altid super hyggeligt, jeg savner virkelig den tid, vi havde sammen, men mest af alt savner jeg at tale med min mor.

Så du kan nok forestille dig, at det var en superdejlig løbetur – på flere planer: 2 x 10 minutters løb blev det til, i det smukkeste vejr og langs den smukke blikstille skovsø ned ad memory lane.

Skriv et svar

