Grundtræt

Jeg er træt helt ind til benet. Min nakke er stiv, min ryg og mine knæ værker, og jeg er så vanvittig træt. Mere end normalt. Virkelig grundtræt. Det har jeg været de sidste to uger. Mere end nogensinde trænger jeg til ferie – og det gør min krop åbenbart også.

Jeg har fået eksem på hænderne; i sidste uge havde jeg små væskefyldte blærer på fingrene, det har jeg af og til – det klør som om jeg har krammet en brændenælde hårdt. Nu har jeg tør hud mellem to fingre, som klør afsindig meget, når jeg er i bad.

Og så er der det med min tinnitus, som for 3 uger siden eskalerede helt vildt. På hospitalet afviste de blankt, at der er noget galt i øret. Min tinnitus har ændret sig fra konstant jævn støj til, at jeg kan periodisk høre blodets pulseren i mit hoved med en høj skratten ind over. Det kan godt skyldes for højt blodtryk, sagde min mand – du har jo også tit ondt i hovedet? Det tager 2 minutter at få tjekket, og så behøver jeg ikke at spekulere på det længere.

Så jeg gik til lægen, og nu kan jeg tage roligt på ferie. Jeg fik målt mit blodtryk, som var helt fint. Det er altså ikke dér min ‘nye’ indre larm kommer fra. Jeg fik taget blodprøver for at se om alt er som det skal være, og jeg blev også testet for borrelia, just in case. Mit eksem på hånden er heldigvis ikke fnat, men jeg har noget behandlingskrævende eksem, så jeg har fået en creme, jeg skal smøre på 2 gange om dagen til det er væk og lidt længere tid.

Så skulle jeg være ferieklar i hvert fald rent helbredsmæssigt. Nu har jeg to dage til at klare de næste 3 ugers arbejde på. Jeg har lagt en plan, og hvis det lykkes, så har jeg rent bord omkring kl 15 fredag.

(det lykkedes, men klokken blev 17:30, og SÅ var alles klar på job, og jeg kunne køre hjem og pakke)

2 thoughts on “Grundtræt

    • Hej Pernille!
      Det var min første tanke; stress, forhøjet blodtryk – samt at min tinnitus i højre øre jo i forvejen er stærk pga jeg har fået det, der hedder en wall down operation i øret. Årsagen til min tinnitus mener min ørelæge skyldes, at min trommehinde ‘suges’ indad i øret pga undertryk inde i øret, så jeg skal trykudligne mange gange om dagen – og når jeg ikke gør det, gør det ondt og larmer.
      Så nu prøver jeg om det virker på det. Indtil videre virker det som om det virker. Det tager toppen af smerten og larmen, så jeg er GLAD 🙂
      Stresset var jeg helt sikkert inden ferien. OMG … Jeg havde så sindssygt meget at nå. Jeg havde 3 ugers arbejde, der skulle ‘lige’ laves i dagene før jeg kunne holde fri. Ratrace 😉
      KH Gitte K

Skriv et svar

