På pinebænken

Ørelægen havde desværre ikke så meget opmuntrende og beroligende at bidrage med – jeg blev henvist tilbage til hospitalet. Det er ikke normalt med smerter, heller ikke periodiske eller diffuse smerter. Til gengæld kan undertrykket i mit øre være skyld i den nye pulserende knirken, jeg nu kan høre, når jeg ligger ned, så jeg skal sørge for at trykudligne flere gange om dagen.

Mit øre blev renset op, der var ikke rigtig noget skidt i, så det er ikke det, der gør ondt. Jeg fik nogle øredråber mod mellemørebetændelse, selvom der ikke er noget at se – hverken benæder eller andet. Det, at der ikke er noget at se, behøver ikke at være et godt tegn. Da det kom tilbage sidst, var der nemlig heller ikke noget at se – og da var det allerede meget udbredt.

Jeg har fået en tid på hospitalet om 11 dage. Det kunne simpelthen ikke blive før. Det er bare rigtig lang tid at vente, når man er skidebange. Jeg vil have scannet mit hoved denne gang. En kvik læser af bloggen har været så sød at linke til denne artikel omkring scanning i stedet for operation af uopdaget benæder. Tak ❤

Da jeg gik ud til bilen, trillede tårerne. Det nytter ikke, men jeg er skidebange. Jeg har jo allerede for altid mistet tilliden til, at min krop nok skal fortælle mig, hvis der er noget galt. Det gjorde den jo ikke rigtig sidst, og da var svulsten meget udbredt i mit hoved uden at jeg rigtig mærkede det.

Nu kan det godt være, at jeg mærker (og frygter) noget, der ikke er der, men jeg er nødt til at have afklaring. Jeg kan ikke holde til at ligge vågen hver anden nat og forestille mig alt muligt forfærdeligt, fordi jeg ikke ved besked. Det er så rædselsfuldt og fuldstændig uholdbart. Nu vil jeg tænke på noget andet. Det må simpelthen være planen de næste 11 dage.

2 thoughts on “På pinebænken

  1. Årh søde dig. Selvfølgelig er du bange og bekymret. Men du gør nu det eneste rigtige.
    Ved at få en scanning. Og ja 11 dage føles sikkert som evigheder.. Det ville 5 måske også have gjort. Du har ikke en privat sundhedsforsikring via jobbet, som du kan kontakte?
    Sender dig så mange kærlige og beroligende tanker i de næste 11 dage. Ud og gå nogle ture og sug naturen til dig, så du kan tvinge tanker lidt på afstand. I hvert fald de næste 11 dage.
    Kæmpe kram

  2. Hej Pernille!
    Tak for din hilsen 🙂 Ja, selv 10 minutter føles som længe, når man – som jeg – har kørt det helt op til at være liv/død. Jeg prøver at tage den lidt mere med ro og venter de 11 dage på at komme til hos den læge, der har opereret mig i hovedet begge gange. Jeg tror på, at han ved, hvad han laver.
    Jeg skal bare vide, hvorfor det gør ondt – og så skal han få det til at gå væk 🙂
    Gitte K

Skriv et svar

