Pyjamas party med mere

Jeg er jo græsenke i denne weekend, og det medførte jo tusind planer. Først og fremmest massiv mor-søn-hygge med risengrød, pasta og chokoladebollebagning på menuen. Og TV Dinner, Skylanders, slik og cykelture. For foråret lander i dag. Lørdag aften et par veninder ovre til god mad, mens knægten skulle have en god ven overnattende. Det var vennens første gang uden far og mor en hel nat, og min søns første overnattende ven, så det var SÅ stort!

De gik i seng klokken 18 (!) og lå og grinede under dynerne. De kunne alligevel ikke sove, og så ville de se MGP på Ipad’en under dynen. Mine veninder kom – og heldigvis havde de mad med. Og så fik jeg solgt en klapvogn på DBA, som blev afhentet midt i det hele. På et tidspunkt var det lidt kaotisk.

Omkring sengetid ville vennen hjem, og jeg ringede til hans mor. Jeg vidste, at de var i gang med middagen, og hun tog den da heller ikke. Min søn var knust ved udsigten til, at vennen ville hjem; han sagde, at det var fordi han var kedelig og dum, at vennen ville hjem, og så knækkede han helt sammen. Men heldigvis fik jeg ikke fat i moren, og så lagde drengene sig ind under dynerne igen, og jeg læste historie for dem. Jeg bemærkede godt, at vennen faldt i søvn, og jeg læste færdigt. Jeg hviskede til min søn ‘nu får du alligevel prøvet at have din ven sovende’. Han tog min hånd og smilede lykkeligt, og så blev hans øjne tunge. Jeg holdt hans hånd til han sov, og så lirkede jeg min hånd fri.

Tilbage til tøserne, god mad, blåbærtærte, portvin og Baileys. Det var så hyggeligt, vi fik snakket og kom omkring en masse emner. Mere af det, for det viser bare, at det med at man ikke kan være småbørnsmor og veninde på samme tid, det kan man altså godt på en god dag. Jeg går virkelig hårdt ind for at integrere rollerne i hinanden. Alt andet er jo kunstigt.

Den blev over midnat, før jeg kom i seng – og klokken 6 vågnede de unge mænd, og jeg kunne høre, at humøret straks var højt. De legede med biler og lukkede døren for at være sig selv. Jeg blev liggende lidt, så var der krav om morgenmad.

Nu er det ved at være tid til en middagslur. Jeg hænger SÅ meget i bremsen nu, for 5 1/2 times søvn er ikke nok for mig, jeg har ondt i skallen, og alligevel har vi allerede nået så meget; leget med biler, spillet skylanders, leget på legepladsen, nydt forårssolen, pumpet cykel, cyklet en tur, fået en ny stor ven. Håber jeg. Det er min gamle venindes nevø, som er lidt ældre, men som er på besøg lige overfor hver weekend.

Jeg tror, at jeg laver mig en stærk kop mokka til at holde den gående, og så må vi ud og sprælle i forårssolen med de vintertrætte kroppe efter frokost.

One thought on “Pyjamas party med mere

  1. Sådan! Jeg tror på, at det er SUNDT for vores børn, når vi prøver, integrere vores roller. Vi er jo ikke KUN mor, men så meget mere, som titlen på din blog glimter med 🙂
    God dag!! 🙂

Skriv et svar

