Måske kan vi plante kærlighed i stedet for had. Bare måske.

I morges stod solen ikke op over Danmark, men gemte sit hoved i en dyne af gråt. Det her indlæg skulle have handlet om fastelavn, om barnedåb og masser af gode timer, men ovenpå de sidste 24 timers hændelser føles det forkert bare at plapre løs som om intet er hændt.

Jeg vil så gerne skrive noget stærkt og meningsfuldt, men sandheden er, at jeg er tom for ord.

I morgen tager jeg hverdagstøjet på og fortsætter med livet. Fordi jeg kan, og fordi jeg ikke vil bøje mig i frygt. Jeg tænker, at det er netop det, vi skal; løfte hovedet, leve videre og tale om det, der er sket.

Måske skal vi tænke på, at vi alle var børn engang; vi grinede og legede og var hverken gode eller onde dengang. Vi kan måske ikke rette op på os selv, men hvis vi ser på næste generation, så kan vi starte dér med at vise vejen – for vore egne børn og andres. Måske kan vi plante kærlighed i stedet for had. Bare måske.

Skriv et svar

