Skyhøj

Jeg har købt Skyhøj Forbrænding som en julegave til mig selv. Den stod på ønskelisten til jul, fordi jeg kan se den ene efter den anden af mine veninder har opnået flotte resultater med Anna Bogdanovas metode. Jeg har ønsket mig bogen længe, men en del af mig har også tænkt, at den nok ville ende som hyldefyld som mange af de andre bøger, jeg har købt.

Dagen efter vi kom hjem fra Berlin, kom den med posten, og den lå et par dage på sofabordet, før jeg gik i gang. Jeg har nu læst indledningen, og jeg ved allerede, at jeg tror på Anna, for hendes ord virker rigtige og logiske for mig.

Rent faktisk minder hendes ord mig om … ta-daaaa … mig og min livsstil dengang jeg var i mit livs form. Jeg begyndte at styrketræne, da jeg fik fjernet min menisk delvist i 2001 – i lang tid kunne jeg hverken danse eller gå til aerobics, så jeg begyndte at styrketræne seriøst. Så var jeg solgt, og jeg fandt ud af, at jeg – uden konditionstræning, men med korte tunge træningspas – kunne ikke bare holde formen, men rent faktisk blive i bedre form OG spise hvad jeg ville!

Slankekur anno 2014; med ondt skal ondt fordrives; hård konditionstræning 5 dage om ugen, faste, for lidt søvn, for meget arbejde, hovedpine, fertilitetsbehandling, operation i hovedet, forkerte prioriteter, og en krop, der absolut ikke reagerede som forventet – hvorefter jeg blot øgede presset på den.

Det er logisk, at resultaterne udeblev. Min krop var ikke i balance og reagerede som kroppen nu engang gør, når den er stresset – med vægtøgning, fedtlagring om maven, træthed og hovedpine.

Det var bare ikke logisk for mig – selv med mine erfaringer og min historie. Jeg så det som en kamp mod vægten. I virkeligheden bekæmpede jeg min krop. S h i t !

Så for mig var kapitel 1 i Skyhøj Forbrænding en åbenbaring. Ikke af noget guddommeligt eller mirakuløst, men af noget, jeg vidste i forvejen, men havde glemt undervejs.

I morgen begynder jeg at træne efter bogens anvisninger. 4×15 minutter om ugen og lidt mere protein.

6 thoughts on “Skyhøj

  1. Er det virkelig nok kun at træne 15 min? Er det så bestemt træning eller bare lidt af hvert? Lyder næsten for godt til at være sandt 🙂

    • Ja ik? Nu har jeg bare set den ene efter den anden af mine veninder blive tonede og smukkere ved hjælp af Annas metode. For me it makes sense for dengang jeg styrketrænede tungt var det nok til at holde min forbrænding oppe, så jeg tænker, at hvis jeg kommer tilbage i dén form og styrke, så må det blive bedre end i dag. Må klart prøves 😊

Skriv et svar

