Hjemme igen

Vi kom sent hjem i går, og vi sov allesammen dårligt i nat. Vi er alle tre snottede i varierende grad; min mand har fået den helt store generalforkølelse, knægtens er på retur, og jeg har ondt i halsen.

Så mens manden min stod tidligt op og tog afsted på arbejde som en af de få i kongeriget i dag, så lå jeg længst muligt nede under dynen og dasede. Indtil knægten ville spille Skylanders – og jeg havde jo lovet at hjælpe ham med at nedkæmpe nogle robotter, så op med mig.

Nu har vi spist morgenmad; et par halvtørre semler til knægten og en laugenbrezel med Mettzwiebelwurst, samt en fænomenal Sahneyoghurt a’la Praliné med hvide mandler.

Udenfor et det fint vejr, men ret blæsende. Vi skal ned at handle senere; jeg vil lave en magtfuld skudefuld chili con carne til min skønne mand med den lange næse med guacamole, creme fraiche og grøntsager. Måske kan det gøre denne hans første hverdag lidt mere behagelig og rar.

Skriv et svar

