Berlin med sne på

Da vi vågnede mandag morgen i Berlin var der faldet meget sne. Vi har aldrig oplevet Berlin i høj sol og høj sne før, så det var en ny side af Berlin vi mødte på den friske smukke dag! Sneen så så fin ud og dæmpede lydene.

Vi tog vinterstøvlerne på og satte kursen mod den nyåbnede Spreegold på hjørnet af Stargarder Straße/ Schönhauser Allee – bare små 20 meter fra vores hoveddør. Vi delte deres morgenmadstallerken med bl.a. omelet, pandekager, laks, salat og birchermüsli.

Bagefter tog vi til Alex, men desværre var julemarkedet slut for i år, og de var ved at pakke det ned.

Vi gik i Saturn og købte en Skylander, mens manden min kiggede på musik. Bagefter gik vi over på Starbucks i Alexa, hvor jeg efterlod mine mænd og gik i Primark.

Det viste sig at være en fantastisk idé. Faktisk var der så mange mennesker i Primark, at jeg et øjeblik overvejede at droppe det. Men nej, jeg tog en dyb indånding og sprang ud i det.

Jeg fik relativt hurtigt fyldt mit net med to kjoler til mig selv, en thermo cami, en v-hals bluse, en t-shirt med teksten “Be your #selfie”, Minion-hjemmefutter, en sort skjorte, samt et par jeans, et par forede vanter, to lækre sweatre, to skjorter, et slips, to par fløjsbukser, Turtles tandpasta, en stor pakke Smarties, en 5-pak strømper og to x tre par boksershorts til knægten, samt en 5-pak strømper til manden-min. 25 items for €154. To kæmpe papirsposer med gode sager – og vigtigst; bukser, der passer knægten i længden. Nu i str 122 / str 6-7 år 😳

Bagefter gik vi over i Dircksenstrasse og fik det sidste ledige bord hos Thai Inside. Vi fik som sædvanlig deres frokostmenu bestående af suppe og hovedret, samt deres fantastisk friske ingefær/lime shake. Jeg valgte en vegetarisk ret med masser af sprøde grøntsager, ris og mættende tofu. Som altid er det fabelagtig god mad; Thai-Inside laver uden sammenligning den bedste thai-mad, jeg nogensinde har smagt. Hver eneste gang.

Da vi var godt varme og mætte alle tre slemtrede vi en tur gennem vores gamle kvarter omkring Münzstrasse/Dircksenstrasse. Manden fandt et par cool retro sneakers i Adidas butikken, og jeg fik suppleret op på øjenskygger i “& other Stories”.

Om aftenen afprøvede vi en amerikansk diner ved navn Nalun Diner – vi var de eneste og indretningen var meget spartansk og faktisk ret u-hyggelig, men maden var super; jeg fik en pulled chicken sandwich med fries – den var virkelig lækker, med den blødeste og mest mushy hjemmebagte burgerbolle. Og Root Beer til. Manden var også happy med sin burger i kurv, og knægten konsumerede glad en stak fries.

Turen ned ad Stargarder Strasse i høj sne og mørke var sindssygt kold – men også vildt hyggelig med knirkende sne og lyskæder overalt.

Skriv et svar

