I morgen er det juleaften, der er længe længe til …

Så er det juleaftensdag om mindre end en halv time … Først nu er der tid til at puste ud i sofaen – jeg er helt mør. Startede dagen med at give knægten et bad og en hårvask, hvorefter han skulle til frisøren – det gik SÅ godt. Denne gang var det ikke ‘den sjove frisør med rumskibet’, men en helt almindelig med supergod frisør. Jeg havde advaret hende på forhånd, men hun er så naturligt sød og snakkede løs med knægten. Selv da han begyndte at vræle over at få hår i munden, så forklarede hun ham hvordan han skulle undgå det. Hun tog det helt cool, og jeg var virkelig imponeret over hendes evne til at få ham til at falde til ro. Hun fik endda lov til at maskinbarbere ham i nakken. Og klipningen er den flotteste klipning, han har haft!

Så gik turen i BR for at købe julegaver – jeg fik den sidste ønskeseddel i går, og jeg havde ikke en chance for at købe julegaver i går (årets sidste arbejdsdag efterfulgt af fødselsdag …), så jeg var i BR Lillejuleaftensdag. Vi valgte BR i Farum, fordi Lyngby nok er fuldstændig lagt ned af gavejagtende horder. God løsning. Gaverne kom i hus, og de sidste indkøb af juleslik – nu til halv pris!

Derefter kørte vi hjem og fik lidt frokost. Jeg pakkede gaver ind. Mange gaver. Rigtig mange gaver. Min veninde kom forbi – hun var syg, så vi mødtes på parkeringspladsen og udvekslede gaver for at reducere risikoen for smitte. Vi gik en tur over i børnehaven og ønskede god jul og viste knægtens kønne klippede hoved frem.

Jeg fik lige knaldet en plade brunkager i ovnen. Min anden veninde kom forbi på julevisit, og vi sad ned med en kop kaffe. Dejligt og hyggeligt. Knægten faldt i søvn over Ipad’en, og da min veninde var gået, lavede jeg risengrød og slog dej sammen til pebernødder. Knægten vågnede ved 20-tiden, og vi trillede 2 plader pebernødder, hvorefter manden lavede rødkål til i morgen.

Vi stillede risengrød og et par lys ud til julemanden, så han forhåbentlig lægger vejen forbi i nattens løb. Og så var det sengetid for små drenge. Bagefter var der et køkken at rydde op i og endnu en flok gaver, der skulle pakkes ind. Sådan gik min første feriedag, og nu vil jeg mene, at vi er klar til selve juleræset i morgen – med and, flæskesteg, agurkesalat, hvide og brune kartofler og ris ala mande. Hele molevitten 🙂

Skriv et svar

