Ud af hovedet

xmastodolistVi sad i går aftes og koordinerede lister for alt det, der skal nås inden jul. Når det er sat ned på papir, kommer det ud af hovedet. Det er rigtig rart, for selvom der stadig er meget at gøre, så er der styr på det med en god plan. Med en god plan ved hånden virker julen mere overskuelig, og jeg kan slappe mere af. Så kan det endda være, at jeg slipper for de utallige impulser, der konstant vælter rundt i min hjerne, når jeg ikke får taget mig tid til at lave en skriftlig plan.

Og med en god plan kan vi også bedre fokusere på det, der virkelig tæller; at være sammen og nyde julen sammen. Ja, vi er mindre ambitiøse i år, og det vil jeg tage med mig til næste år. At sige nej til mere, og ja til mindre. Eller sige ja til nærvær og nej til fravær. For det er nemlig det, at det i virkeligheden er. Alt for ambitiøse planer og for mange arrangementer gør, at ingen af os formår at fordybe os og være nærværende, fordi vi skal op igen til nye arrangementer igen i morgen og i overmorgen.

Så – be present ❤

Skriv et svar

