Farvel til puslebordet

I sidste uge satte jeg vores puslebord på Den Blå Avis, og i går fik vi det solgt. Det var skønt og en smule vemodigt at skrue det fra hinanden og hjælpe den nye ejer af puslebordet med at få det ind i bilen. En lille pige skal der ligge på puslebordet, og jeg véd bare, at de bliver glade for det!

Min mand og jeg kørte til Sverige for at se på puslebord, da jeg var gravid. Vi havde researchet grundigt, og fordi han er høj, så faldt vi for Stokke Care puslebordet. Det er nemlig lidt højere end andre pusleborde. I Danmark kunne man kun få det i hvidpigmenteret, men i Sverige kunne vi få det i hvidmalet. Perfekt til et lyst børneværelse og med masser af plads til spræl, fordi puslepladsen er ekstra stor. Og dengang var den svenske krone lav, så vi kunne få det til en god pris.

Vi kørte afsted og tog færgen til Helsingborg. Vi besøgte forskellige forhandlere fra vores babyudstyrsliste både i Helsingborg og udenfor Helsingborg. De havde ikke lige vores puslebord i hvidt på lager, så vi tog derop en gang til med både sommerfugle og baby i maven. Det var to skønne indkøbsture, og puslebordet var det første, vi købte, der for alvor ændrede vores hjem fra at være en voksenbolig til at ligne et hjem med børn. Det var stort, rørende og livsændrende for os at køre hjem fra Sverige med bilen fyldt op med puslebord og tilbehør.

Præcis som det var både rørende og livsændrende, at vi i går pakkede det sammen og solgte det. Min mand regnede ud, at jeg har skiftet omkring 5.000 bleer – og langt de fleste blev skiftet på det puslebord!

IMG_9865.JPG

Skriv et svar

