Efterårsjævndøgn

Det så ellers så fint ud i morges. Vejret. Så jeg nappede bare en blazerjakke over min skjorte og susede ud af døren. Brrrrrrrrrr … ubehagelig kølig tendens dér! Var det ikke sommer i sidste uge?

Kalenderen poppede op med nyheden om ‘jævndøgn’ … I følge kalenderen er det i morgen, at natten og dagen omsider er lige lange. Sjovt nok, har jeg det som om nætterne ikke er lange nok for tiden. Jeg er grundtræt, og der er nu 3 måneder til jul og endnu bedre; til at det vender og går mod lysere tider. Jeg ved det godt – det er meget tidligt allerede at glæde mig til lysere tider. Men det gør jeg.

Skriv et svar

