Onsdag

Vi startede dagen med morgenmad på hjørnet af Rosa Lux og Torstrasse. Jeg fik Mettzwiebelwurst på semle. Uhm!

Vi tog toget til Frankfurter Tor, hvor Allan havde fundet en pladebutik på en sidevej til Karl Marx Allée. Byggeriet derude er sjældent set sovjetagtigt – altså pompøst, stort og med plads til militærparade i de brede gader. Det var forfaldent.

Bagefter tog vi til Friedrichstrasse, hvor vi var i Dussmann. Nicholas og jeg flød i en sækkestol, og jeg simultanoversatte tyske børnebøger for ham. Det var så hyggeligt, men også ret svært – særlig da han fik fat i en bog med alfabetet.

Bagefter var vi i Galeries Lafayette og gik en tur over Gendarmenmarkt tilbage til Dircksenstrasse til Thai Inside, hvor vi fik vandmelonshake, hot suppe og hovedret; jeg fik en fantastisk grøn karry.

Om eftermiddagen gik vi på legepladsen i Monbijoupark, hvor Nicholas trænede parkour på et særdeles højt og udfordrende klatrestativ til voksne.

Vi sluttede dagen af på Hackescher Markt hos Weihenstephaner, hvor jeg fik en fantastisk Pølsesalat;

Weihenstephaner Wurstsalat:
Leberkäse und Emmentaler Käse in feinen Streifen mit Zwiebeln und Gurken in Weißbiervinaigrette.

Det smagte fantastisk. Må kunne kopieres 🙂

Skriv et svar

