Dem derhjemme

For 3 uger siden var Nicholas’ elskede farmor frisk men gammel. Pludselig blev hun meget syg, og en overgang var hun ved at dø. De fandt ud af, at hun har knoglebetændelse. Derfor opererede de hende i foden for at hente de skruer ud som måske kunne være skyld i betændelsen. To gange blev hun opereret, og hun fik det faktisk bedre af det.

Nu er vi rejst på ferie, og vi får ikke så meget at vide hjemmefra. Her til morgen fik vi at vide, at farmor har fået det værre, og de har nu opereret hende i skulderen, fordi betændelsen kan stamme herfra.

Hvorom alting er, så ser det ikke for godt ud. Det går for hurtigt, for stærkt, og vi er bange for, at hun ikke står det igennem.

Jeg har verdens bedste svigermor, og jeg vil gerne have hende i mange år endnu, så jeg håber, at hun kæmper sig gennem det her.

Når man som jeg har mistet sin egen mor for mange år siden, så betyder en sød svigermor SÅ uendelig meget mere. Min svigermor er perfekt på sin helt egen kærlige og uperfekte måde. Ingen løftede pegefingre, ingen gode råd, bare kærlighed, forståelse og respekt, baseret på en masse erfaringer fra et moderne kvindeliv med karriere, mand og børn i et umoderne samfund. Hun og hendes lige – de første udearbejdende kvinder – banede vejen for min generation og dem efter mig.

For Nicholas er hun verdens bedste farmor. Hos farmor og bedstefar har Nicholas altid helle. Deres udgangspunkt er ‘der er intet galt med knægten’. Nicholas er klog, kærlig, skøn og pragtfuld præcis som han er. At have sådan nogle mennesker i sit ringhjørne er fantastisk.

Her til aften ringede jeg til min far og fik mig lidt af en overraskelse, for han ligger nu også på hospitalet. Han har pludselig fået rosen, som er en smertefuld hudsygdom. Det havde været så grelt, at han var blevet kørt afstd med ambulance forledenHan virkede til at være ved godt mod, men han virkede træt og udkørt. Han orkede ikke at tale så længe, så jeg fik ikke så supermange detaljer ud af ham omkring hvad der skal ske nu. Jeg ville gerne være hjemme og kunne besøge ham, men nu er vi jo her, og vi skal snart videre sydpå. Det er nu med lidt blandede følelser.

Skriv et svar

